Jeśli jesteś właścicielem strony internetowej, to z całą pewnością chciałbyś, aby znajdywała się ona na samej górze wyników wyszukiwań. Istnieje wiele sposobów, aby tego dokonać: od działań pozycjonujących strony pod kątem SEO, aż po korzystanie z płatnych kampanii reklamowych. O ile proces pozycjonowania strony może trwać wiele miesięcy (a nawet lat), o tyle na efekty płynące z reklam nie będziesz musiał długo czekać – bardzo wiele z nich bowiem będziesz w stanie aktywować w ciągu zaledwie jednego dnia. Jak jednak powinna wyglądać dobra reklama strony internetowej? Czy powinna ona odznaczać się czymś szczególnym? Poznaj tajniki efektywnego marketingu dzięki przeczytaniu poniższego artykułu.

Reklama nie może być skomplikowana

O ile w przypadku bardziej specjalistycznych branży wysoki poziom skomplikowania reklamy nie powinny przeszkadzać, o tyle w większości przypadków prostota jest wskazana.

Reklama internetowa powinna być krótka i jak najszybciej przekazywać sedno informacji. Pamiętaj: szczegóły zarezerwowane są dla osób, które zainteresują się głębiej naszą firmą.

Dlatego też na reklamie zamieszczaj tylko najbardziej niezbędne informacje, a wszystkie inne wiadomości pozostaw na swojej stronie internetowej.

Reklama powinna zachęcać do poznania odpowiedzi

Reklama powinna stawiać pytania, których odpowiedzi znajdują się na Twojej stronie internetowej.

Ty, drogi czytelniku, jesteś teraz dobrym tego przykładem. Gdybyś w tytule tego artykułu znalazł odpowiedź na pytanie „co charakteryzuje dobrą reklamę strony internetowej?” nie miałbyś żadnego celu w tym, aby czytać ten tekst.

Dobra reklama strony internetowej powinna być swojego rodzaju enigmą; zagadką, której punktem końcowym są odwiedziny Twojej witryny.

Reklama koniecznie musi trafiać do swoich odbiorców

Reklama musi być pokazywana tam, gdzie znajdują się jej docelowi odbiorcy. Jaki będzie bowiem sens wyświetlania reklamy z zabawkami dla dzieci na forum dla motocyklistów? Jak zapewne się spodziewasz, skuteczność będzie w takim (skrajnym) przypadku bardzo niska.

Musisz koniecznie regularnie przeprowadzać analitykę: kto powinien zobaczyć Twoją reklamę? Jakich korzyści oczekują Twoi klienci? W jakiej formie reklamy w Twojej branży najlepiej sprzedają?

Nie jest to łatwy aspekt, dlatego też polecamy, abyś skorzystał z dobrej firmy pozycjonującej strony internetowe, która w swojej ofercie posiada również usługę kampanii marketingowych.

Nie opieraj się tylko i wyłącznie na reklamie

Reklama potrafi być głównym filarem handlu, jednak nigdy nie powinna być jedynym – nie opieraj się zatem tylko i wyłącznie na niej.

Oprócz kampanii reklamowych, ważne jest również pozycjonowanie stron internetowych pod kątem SEO oraz SEM. Nie może zabraknąć również estetycznego wyglądu oraz zachęcających treści na samej stronie.

Aby dopieścić swoją witrynę pod względem audiowizualnym, powinieneś skorzystać z usług dobrego programisty, natomiast aby uniknąć odstraszających „ścian tekstu”, będziesz musiał rozważyć współpracę z profesjonalnym copywriterem.

Nie zapominaj, że pozycjonowanie stron internetowych jest czynnością, w której będziesz musiał korzystać z metody prób i błędów – nie istnieje bowiem jedna, jedyna odpowiedź na to, jak osiągać najlepsze wyniki.

Comments are closed.

You may also like