
Jak stworzyć roadmapę w prezentacji multimedialnej?
Żeby uatrakcyjnić prezentację multimedialną, warto stosować elementy wizualne. Nie tylko podkręcają one przekaz, ale również pozwalają sterować uwagą odbiorców oraz przekazywać istotne informacje w przyjemnej dla oka i mózgu formie. Obok klasycznych rozwiązań, takich jak wykresy czy też tabele, wymienić można roadmapę. Co to takiego? Czy warto się na nią zdecydować? Jak ją stworzyć w programie Power Point?
Roadmapa w prezentacji multimedialnej – must have czy zbędny element?
Prezentacje multimedialne nie byłyby tak chętnie wykorzystywane podczas różnorakich wystąpień, gdyby nie możliwość graficznego przedstawiania istotnych treści. Elementy wizualne nie tylko urozmaicają i uatrakcyjniają przekaz, ale również sprawiają, że informacje lepiej zapadają w pamięć odbiorców. Ich umiejętne zastosowanie pozwala sterować uwagą publiczności i nakłaniać ją do określonych działań, np. zakupu produktu, zapisania się do newslettera czy też udziału w dyskusji.
Dużym uznaniem wśród odbiorców prezentacji multimedialnych cieszy się roadmapa. To kolorowa grafika chętnie wykorzystywana w pokazach slajdów tworzonych na potrzeby biznesu. Pozwala ona w atrakcyjnej formie zwizualizować:
- plany rozwoju produktu oraz przedsiębiorstwa,
- zadania projektowe,
- cele biznesowe,
- kierunki planowanej inicjatywy,
- przewidywania dotyczące sprzedaży i efektów podejmowanych działań marketingowych,
- kamienie milowe projektu lub organizacji,
- nadchodzące ważne wydarzenia,
- podsumowania kwartalne i roczne,
- sposoby realizacji przyjętej wizji lub strategii.
Roadmapa pozwala osadzić w czasie wszystkie działania podejmowane w ramach określonego projektu bądź celu. Stanowi zatem doskonałą alternatywę dla klasycznej osi czasu. Dzięki niej odbiorcy prezentacji multimedialnej doskonale wiedzą, jakie kroki już zostały zrealizowane, a jakie jeszcze nie. Pozytywnie wpływa to na motywację uczestników projektu. Nic więc dziwnego, że roadmapy to narzędzia chętnie wykorzystywane przez menedżerów.
Jak stworzyć roadmapę w prezentacji multimedialnej? Użyteczne wskazówki
Przeglądając przykłady roadmap w wyszukiwarce, można dojść do wniosku, że jej stworzenie wymaga rozwiniętych umiejętności graficznych. Nic bardziej mylnego! Praktycznie każdy może stworzyć roadmapę w programie PowerPoint. Oczywiście z lepszym lub gorszym skutkiem. Dlatego jeśli nie chcesz eksperymentować, zdaj się na specjalistów, którzy świadczą usługi tworzenia prezentacji multimedialnych. Zaprojektują oni atrakcyjną grafikę, która będzie harmonijnie współgrać z pokazem slajdów i spełni wszystkie Twoje oczekiwania.
Możesz też zdecydować się na gotowy szablon z roadmapą dostępny w internecie. Ryzykujesz jednak, że odbiorcy już go widzieli. Darmowe wzorce są bowiem chętnie wybierane. Nawet jeśli opatrzysz go innym tytułem i treścią, nie będzie efektu WOW. Publiczność może więc szybko stracić zainteresowanie prezentowanym materiałem.
Trzecią opcją jest stworzenie roadmapy samodzielnie. Program PowerPoint daje taką możliwość. W tym celu należy wykonać kilka prostych kroków.
- Wybór zdjęcia. Najlepiej sprawdzają się fotografie, na których dobrze widać drogę, pozbawione wielu szczegółów. Po wyborze zdjęcia należy je przekopiować do slajdu.
- Rozmieszczenie znaczników na zdjęciu. Żeby zaprezentować kolejność działań, celów, efektów etc., należy wstawić na fotografii znaczniki i ponumerować je. Na końcu drogi powinno znajdować się działanie, które trzeba podjąć jako ostanie lub efekt, do jakiego się dąży.
- Opis znaczników. Znaczniki należy odpowiednio opisać. Może to być etap lub rezultat projektu wraz z przewidywaną datą jego realizacji. I gotowe!
Roadmapa to narzędzie, które coraz chętniej jest wykorzystywane w prezentacjach multimedialnych, zwłaszcza tych tworzonych na potrzeby biznesu. Pozwala w atrakcyjnej formie zwizualizować plany, kierunki i efekty działań. Roadmapę można stworzyć samodzielnie. Jeśli jednak zależy Ci na profesjonalnym efekcie, skorzystaj z usług specjalistów od projektowania graficznego. Wówczas zyskasz unikalny i przejrzysty projekt, który będzie spójny z prezentacją i Twoją wizją.