3 aspekty SEO oraz audyt – czyli analiza mocnych i słabych punktów Twojej witryny

Jeśli od jakiegoś czasu prowadzisz swoją własną stronę internetową, to z całą pewnością terminologia „SEO” nie jest dla Ciebie niczym obcym. W tym artykule pokażemy ci trzy aspekty SEO, dzięki którym pozycja Twojej witryny w wyszukiwarce poszybuje w górę, a także powiemy kilka słów o audycie.

Optymalizacja treści

Etap ten polega głównie na dodawaniu zupełnie nowych tekstów na swoją witrynę, jak i próbowaniu udoskonalenia już istniejących.

Optymalizacja treści nie miałaby większego znaczenia, gdyby nie odpowiedni dobór słów kluczowych oraz ich sensowne rozmieszczenie.

Oprócz treści samej w sobie, niezaprzeczalnie ważnym elementem jest również jej układhierarchia nagłówków, stosowanie list oraz wypunktowań, a nawet pogrubianie najważniejszych informacji.

Budowanie linków

Z angielskiego „linkbuilding” – czyli linki umieszczane na zewnętrznych stronach internetowych, których zadaniem jest przekierowanie nowych użytkowników na Twoją witrynę, co „wzbudzi większe zaufanie” wobec wyszukiwarki Google’a.

Znacznie ważniejsza od ilości samych linków jest ich wysoka jakość oraz zróżnicowanie – z tego też powodu linkbuildingiem znacznie częściej zajmują się profesjonalne firmy pozycjonujące strony internetowe, aniżeli ich prawowici właściciele.

Eliminacja problemów technicznych

O pozbywaniu się technicznych usterek mówi się bardzo rzadko – zwłaszcza, gdy rozmawia się o aspektach pozycjonujących strony. I jest to niestety błąd, gdyż, jak się okazuje, witryny są dogłębnie skanowane pod kątem technicznym, a gdy błędów znajdzie się zbyt dużo – Twoja strona może spaść z wysokiej pozycji (lub też nigdy się na nią nie dostać).

Do najczęściej występujących problemów technicznych zaliczyć można brak tekstów alternatywnych (ALT’ów) dla grafik oraz nieoptymalny kod witryny (dłuższy czas ładowania).

Nie zapominaj o audycie!

Czym jest audyt SEO? W dużym uproszczeniu jest to ocena naszej strony internetowej pod kątem jej optymalizacji – pomaga on w dobraniu dalszej ścieżki rozwoju danej witryny oraz umożliwia identyfikację dotychczasowych problemów.

Dlaczego audyt SEO jest taki ważny? Wyżej wymienione przez nas aspekty SEO, czyli optymalizacja treści, budowanie linków, oraz eliminacja problemów technicznych może okazać się być niewystarczająca, gdy tylko problem będzie znajdywał się w innym miejscu.

Jak dokonać audytu SEO? Najprościej jest skorzystać z gotowych narzędzi, które w bardzo przystępny sposób ujawnią, w czym tkwi problem, oraz gdzie znajdują się mocne strony Twojej witryny. Niestety, abonament na owe narzędzia często kosztuje sporą sumę pieniędzy miesięcznie, tak więc pojedynczym przedsiębiorcom nie opłaca się z nich korzystać.

Czy istnieje alternatywa dla audytu SEO?

Audyt SEO musi zostać wykonany tak czy inaczej – nie ma w tym miejscu żadnej drogi na skróty. Alternatywę mogą stanowić jednak profesjonalne firmy zajmujące się pozycjonowaniem stron w Warszawie.

Dzięki skorzystaniu z ich usług, nie będziesz musiał zamartwiać się wykonywaniem audytów samodzielnie, gdyż wszystko będzie odbywało się w Twoim imieniu za Ciebie. Oczywiście wszystkie wyżej wymienione przez nas aspekty SEO również zostaną spełnione – pod warunkiem, że skorzystasz z usług renomowanego przedsiębiorstwa.

Comments are closed.

You may also like