Silna marka osobista – blog, podcast i inne narzędzia zwiększające rozpoznawalność i świadomość marki w internecie
Twoja marka osobista może być najdoskonalsza w świecie. Nic jednak po niej, jeśli nie zaistnieje w świadomości potencjalnych klientów. Pozostawanie w ukryciu nigdy nie jest dobrą strategią. Tracisz w ten sposób szansę nie tylko na zyski, ale i rozwój. Jak więc zwiększyć rozpoznawalność i świadomość marki w internecie, by klienci sami do Ciebie trafiali? Przedstawiam skuteczne narzędzia
Marka osobista – przegląd najskuteczniejszych narzędzi zwiększających rozpoznawalność i świadomość marki w internecie
Firmy na całym świecie zwiększają wydatki na działania budujące rozpoznawalność i świadomość ich marek w internecie. Dlaczego to robią? Osiągają dzięki temu wyższe zyski. Wbrew jednak pozorom działania na tym polu nie są zarezerwowane wyłącznie dla światowych gigantów. Istnieje wiele narzędzi, dzięki którym również i niewielkie marki osobiste mogą zawalczyć o większą rozpoznawalność i świadomość wśród potencjalnych klientów. Oto najskuteczniejsze
- Blog – daj się poznać
To świetne narzędzie pozwalające nie tylko zwiększające rozpoznawalność i świadomość marki, ale również zbudować głęboką relację z potencjalnymi klientami. Na blogu możesz publikować zarówno treści branżowe, jak i związane z hobby i wyzwaniami dnia codziennego. Te pierwsze będą utrwalać wizerunek eksperta w sieci, a drugie – pokażą Twoją „ludzką twarz”.
- Podcast – niech Cię słyszą
Jak w przypadku bloga, tak i w podcaście możesz podejmować dowolną tematykę. Jeśli jednak chcesz zbudować silną markę osobistą, niech to będą tematy okołobranżowe. Nie musisz jednak powielać treści z bloga. Możesz np. przeprowadzać wywiady z innymi ekspertami z branży, przedstawiać cotygodniowe case study lub opowiadać o tym, jak prowadzenie biznesu wygląda od kuchni.
- Materiały wideo – pokaż się klientom
Aż 80 proc. publikowanych treści w sieci to materiały wideo. Angażują one odbiorcę i skłaniają go do reakcji. Nic więc dziwnego, że video marketing na dobre wpisał się w strategie wizerunkowe marek na całym świecie. Także prowadząc niewielki biznes, możesz korzystać z tego narzędzia i czerpać zyski w postaci zwiększonej rozpoznawalności.
- Aktywność w serwisach społecznościowych – buduj relacje
LinkedIn, Facebook, Instagram, a nawet TikTok to serwisy społecznościowe, dzięki którym dotrzesz do szerszego grona odbiorców. Możesz publikować na nich zarówno merytoryczne treści, jak i zabawne zdjęcia oraz filmiki. Dzięki aktywnej obecności w social mediach jesteś w stałym kontakcie z potencjalnymi klientami. Możesz też szybko reagować na zapytania wobec marki i oferowanych produktów lub usług, a także rozwiązywać ewentualne sytuacje kryzysowe.
Pamiętaj, że każdy serwis społecznościowy rządzi się swoimi prawami. Dlatego sposób, w jaki marka będzie się komunikować, powinien być dostosowany do specyfiki medium. Daje to największe szanse na trafienie w gusta odbiorców.
- Webinaria – zdobywaj zaufanie
Dzięki organizacji darmowych webinariów nie tylko dzielisz się zdobytą wiedzą i doświadczeniem, ale również budujesz zaufanie wśród klientów. Potencjalny klient może Cię usłyszeć, a przede wszystkim zobaczyć. W efekcie jest bardziej chętny do kontaktu i nawiązania współpracy.
- Ambasador marki – niech inni mówią za Ciebie
Najlepszym ambasadorem marki jest zadowolony klient. Niestety w internecie chętniej wystawiamy negatywne opinie niż pozytywne. Dlatego nie bój się prosić swoich klientów o rekomendacje. Możesz też nawiązać współpracę z osobami rozpoznawalnymi w danej branży (influencerami), które wykorzystają swój wizerunek, aby wypromować Twoją markę.
Niezależnie od tego, jakie narzędzia do budowania rozpoznawalności i świadomości marki zamierzasz wykorzystać, pamiętaj o spójności. Wszystkie komunikaty i działania muszą być ze sobą zgodne. Klienci cenią bowiem przewidywalność i powtarzalność. Pamiętaj, spójność nie wyklucza elastyczności. Wyznacznikiem silnych marek jest bowiem także to, że potrafią dostosowywać się do wyjątkowych sytuacji.
Rozpoznawalność i świadomość marki można budować na różne sposoby. Nie musisz koncentrować się na wszystkich. Na początek wybierz 2-3, które najbardziej Ci odpowiadają, i zogniskuj na nich swoje działania. Cyklicznie monitoruj ich rezultaty, aby wiedzieć, jakie działania generują największe zyski.
źródło: ewanizio.pl