Skuteczne przykucie uwagi klienta odgrywa dużą rolę w procesie sprzedaży towarów, marek czy usług. Bardzo często reklama stosowana poza sklepem jest tylko pewną częścią działań marketingowych podejmowanych przez znane marki. Budowanie rozpoznawalności nie powinno kończyć się na progu sklepu, ale wchodzić do przestrzeni sprzedażowej i zaznaczać obecność określonych produktów. Sprawdzonych metod na zwrócenie uwagi klienta jest wiele. Jedną z nich jest stosowanie topperów. Podpowiadamy, czym są toppery i jak pozwalają zwiększyć sprzedaż.

Czym są toppery?

Choć klienci często nie zdają sobie z tego sprawy, układ supermarketów i innych sklepów wielkopowierzchniowych jest starannie przemyślany. Nie ma tu miejsca na przypadek. Dotyczy to zarówno rozmieszczenia towarów na półkach, jak i zastosowania wszelkiego rodzaju materiałów marketingowych, promocyjnych, reklamowych czy innych, zwracających uwagę klienta i przykuwających jego spojrzenie. Tak więc każdy element i aspekt sklepu jest dokładnie przemyślany i zaplanowany, tak aby maksymalnie zwiększać sprzedaż i zachęcać klientów do zakupów.

Aby zacząć mówić o skutecznych i sprawdzonych metodach na przykucie uwagi klienta, warto w pierwszej kolejności rozpoznać narzędzia, którymi sklepy i marki mogą się posłużyć. Toppery od lat są z powodzeniem stosowane w przestrzeni sklepowej i usługowej dla zaznaczenia obecności konkretnych produktów, zwrócenia uwagi klienta na daną markę oraz zachęcenia do zakupu. Jednak właściwie czym są toppery i jak wyglądają?

Najprościej ujmując, topper to nakładka na górną część standu lub półki. Zadaniem toppera jest wywołanie w kliencie poczucia, że reklamowane na nim produkty są najlepsze w swojej klasie, a co ważniejsze – dominują nad produktami konkurencyjnych marek. Dlatego też toppery wykonywane są zawsze z materiałów wysokiej jakości, gwarantujących trwałość i dobrze prezentujących się, nawet z odległości. Dodatkowo nie bez znaczenia jest również projekt samego toppera. Najlepiej jest jeśli znajdzie się na nim logo lub inny rozpoznawalny symbol marki czy produktu, ewentualnie z niewielkim sloganem lub hasłem reklamowym. Jednak największy nacisk powinno położyć się na aspekt graficzny i wizualny toppera.

Zadania i funkcje topperów

Oprócz możliwości umieszczenia toppera na wysokim regale do zwrócenia uwagi klientów, doskonale sprawdzają się one również na mniejszych ekspozytorach. Warto odpowiednio przemyśleć lokalizację topperów, aby mogły w pełni spełniać swoją rolę i funkcję. Topper reklamowy, jako panel reklamowy, ma za zadanie przede wszystkim wywołać u klienta ciekawość, zainteresowanie, zatrzymać kupującego w określonej strefie, na przykład promocyjnej, a także przykuć jego uwagę. Przy planowaniu wykonania i tworzeniu topperów warto nawiązywać współpracę z wykonawcami zwracającymi uwagę nie tylko na względy funkcjonalne i techniczne, ale również wizualne i estetyczne.

Oprócz funkcji czysto reklamowej i przykuwającej uwagę klienta, toppery mogą także pełnić rolę informacyjną. Z powodzeniem stosuje się je do umieszczania na nich opisów produktów w postaci nazwy produktu oraz jego ceny. Oprócz tego toppery mogą być także nośnikiem informacji o składzie danego towaru, co jest szczególnie ważne przy produktach spożywczych, a niebywale istotne dla alergików. Topper może także posłużyć za tymczasową informację o okresowej promocji czy szczególnie atrakcyjnej wyprzedaży. Ważne jest, aby treść toppera była dostosowana do jego lokalizacji, funkcji jaką mu przypisujemy i efektu, jaki pragniemy osiągnąć.

Przykucie uwagi klienta dzięki topperom

Toppery dzięki swojej funkcji i budowie doskonale przykuwają uwagę klienta. Na wysokich regałach są świetnie widoczne z dużych odległości, co w sklepach wielkopowierzchniowych odgrywa szczególną rolę i pozwala klientom znaleźć określony towar czy markę, nawet z daleka. Użycie topperów na mniejszych regałach czy standach pozwala skutecznie zatrzymać kupującego i przykuć jego uwagę, jednocześnie zachęcając do zakupu. Warto wykorzystywać toppery w przestrzeni sklepowej dla zwiększenia sprzedaży oraz poprawy rozpoznawalności marek.

Comments are closed.

You may also like