Skuteczne frazy kluczowe do sklepu internetowego – jak je znaleźć?
Skuteczne pozycjonowanie sklepu online w dużej mierze opiera się na wykorzystaniu właściwych słów kluczowych. Powinny one znaleźć się między innymi w znacznikach meta, a także w samej treści. Zarówno tej publikowanej na docelowej stronie www, jak i na serwisach zewnętrznych. Pozostaje jednak pytanie – jakich fraz użyć, by osiągnąć sukces?
Odpowiedź nie jest wcale prosta. Gdyby taka była, wszelkiego rodzaju agencje kreatywne straciłyby rację bytu. Każdy właściciel witryny byłby bowiem w stanie wykonać większość działać na własną rękę. Rzeczywistość prezentuje się jednak zgoła inaczej, dlatego proces doboru skutecznych słów jest często bardzo skomplikowany i czasochłonny.
Jak słowa kluczowe wpływają na pozycję sklepy w wyszukiwarce Google?
W zrozumieniu, dlaczego omawiane frazy są tak ważne, pomoże wyjaśnienie tego, jak działa indeksacja stron przez roboty Google. Skupiają się one na słowach kluczowych, z których korzystają internauci. To właśnie one są przez nich wpisywane w polu „szukaj” wyszukiwarki.
Po analizie zapytania, wyświetla ona wyniki, czyli linki do stron, które najlepiej do niego pasują. Na pierwszych pozycjach pojawią się strony najlepiej wypozycjonowane pod te frazy.
Sprawia to, że bez ich właściwego dopasowania do tematyki serwisu, jak również tego, o co pytają użytkownicy internetu, nie da się osiągnąć sukcesu. Tyczy się to także sklepów internetowych, które powinny skupiać się na promowaniu zarówno samej witryny, jak i proponowanych produktów.
Jak dobrać słowa kluczowe dla sklepu internetowego?
Warto w tym miejscu jeszcze raz podkreślić, że analiza fraz kluczowych (ang. Keyword Research) to proces mocno złożony, w trakcie którego agencja kreatywna musi wziąć pod uwagę między innymi:
- specyfikę sklepu online (mowa tu chociażby o typie oferowanego towaru),
- potencjał oraz budowę strony www,
- konkurencję,
- grupę docelową (w tym przypadku konsumentów).
Wszystko po to, aby przygotowane frazy były konkurencyjne. Muszą jednocześnie odpowiadać na zapytania internautów, a także gwarantować szansę na zdobycie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Z tego powodu, poza dokładną analizą powyższych kwestii, specjaliści często używają profesjonalnych programów i narzędzi.
Zdecydowanie ułatwiają one przygotowanie finalnej listy. Tym bardziej że frazy kluczowe powinny być umieszczane na każdej podstronie. Tyczy się to również firmowego bloga i publikowanych na nim treści.
Rodzaje słów kluczowych wykorzystywanych w sklepach online
Sprawę związaną z przygotowaniem tekstów atrakcyjnych zarówno dla robotów wyszukiwarki, jak i samych czytelników dodatkowo komplikuje fakt, iż frazy kluczowe dzielą się na kilka rodzajów. Konieczne staje się więc dobieranie ich w taki sposób, aby udało się wykorzystać pełen potencjał sklepu pod względem SEO.
Zdecydowanie najczęściej stosowane są tak zwane frazy ogólne, które powstają z jednego lub dwóch słów. Zdobycie wysokiej pozycji w ich przypadku jest trudnym zadaniem. Dlaczego? Ponieważ są stosowane powszechnie. Pojawiają się więc na stronach wszystkich sklepów z tej samej branży (co oczywiście nie oznacza, że należy je porzucić!).
Koniecznie muszą one zostać uzupełnione poprzez tak zwane frazy z długiego ogona (long tail). Składają się z trzech, czterech, a czasem z pięciu słów i pozwalają precyzyjnie wskazać konkretny produkt oferowany w sklepie (np. „bielizna termoaktywna do biegania”). Dzięki nim jesteś w stanie dotrzeć do zdecydowanego klienta, który doskonale wie, czego szuka. Podobnie jak w przypadku fraz odpowiadających na pytania bądź dotykających pewnego problemu. Świetnie sprawdzają się zwłaszcza na blogu, na którym warto publikować ciekawe poradniki. Tego typu treści zazwyczaj bardzo dobrze się „klikają”.
Słowa kluczowe to niezwykle rozległy temat, o którym można rozmawiać bez przerwy. Między innymi właśnie dlatego ich doborem oraz wykorzystaniem zajmują się specjaliści. Dysponują oni wiedzą na temat istotnych mechanizmów wyszukiwarki Google, co pozwala im przyjąć najskuteczniejszą strategię działania.
źródło: Agencja Marketingowa Onetrend.pl